Beheermenu

Waarom je als bedrijf wél moet gaan bloggen!

Veel ondernemers hebben nog altijd een blog op hun website, al blogt niet ieder bedrijf even fanatiek. Velen hebben het schrijven opgegeven omdat het niet het gewenste effect had, omdat ze denken dat ze nergens over kunnen schrijven of vanwege tijdgebrek. Dat terwijl de voordelen groot zijn. Bloggen zorgt voor meer verkeer naar je website, je krijgt de kans autoriteit uit te stralen, je creëert betrokkenheid bij je klanten en je kunt laagdrempelig een groot publiek bereiken – zeker als je je blogberichten ook deelt op Social Media.

Ook anno 2021 is het schrijven van blogs nog altijd een zeer effectieve manier om je bedrijf online te promoten en een goede positie te bereiken in Google. In deze nieuwsbrief delen we de drie belangrijkste punten waar je als bedrijf op moet letten bij het schrijven van blogs (en andere websiteteksten).

1. Schrijf ijzersterke teksten

Misschien een dooddoener, maar een goede tekst valt of staat met de taal- en typfouten die er in staan. Je kunt nog zo’n professioneel en interessant artikel hebben geschreven, wanneer hier taalfouten in staan haal je je eigen professionaliteit onderuit. Daarnaast is het belangrijk om je bezoekers vanaf het eerste moment te interesseren. Dat doe je in de inleiding. Een goede inleiding houdt de aandacht van bezoekers vast, de rest van de tekst laat de bezoekers vervolgens niet meer los. Ten slotte is de lengte van de tekst erg belangrijk. Een maximum is er eigenlijk niet, hoewel dat natuurlijk afhangt van het onderwerp. Zorg er wel voor dat je blogbericht een minimum heeft van 300-400 woorden, dit draagt bij aan de vindbaarheid van de tekst in Google.

2. Wees waardevol voor je klanten

Ook de inhoud van je blog is ongekend belangrijk. Als ondernemer ben je natuurlijk uitermate enthousiast over je eigen bedrijf. Toch is het belangrijk om je eigen enthousiasme te temperen. Veel bedrijven hebben de neiging te veel irrelevante informatie te geven. Begin met een duidelijk doel en één duidelijk onderwerp waarmee je waarde creëert voor je bezoekers. Wanneer zij handige tips lezen over een voor jouw bedrijf relevant onderwerp, dan zullen ze jou eerder om tips vragen dan een concurrent. Daarom is het ook belangrijk om interne links naar andere pagina’s te verwerken in je blogs. Zo help je bezoekers die meer willen weten op weg binnen je website. Bovendien is het belangrijk om je blog te blijven aanvullen. Dit is een valkuil waar veel bedrijven in vallen. Vaak wordt er enthousiast begonnen aan een blog, maar blijkt er achteraf toch te veel tijd in het schrijven en bijhouden te zitten. Een blog waar al maanden of jaren niks op gepost is kan het idee geven dat het bedrijf erachter ook niet zo actief meer is.

3. De valkuil van zoekwoorden

Veel bedrijven denken nog dat het belangrijk is om véél zoekwoorden te verwerken in de tekst, zodat Google het artikel kan indexeren. Dit is niet langer het geval. De algoritmes van Google zijn zo slim geworden, dat een toevoeging van te veel zoekwoorden juist averechts werkt. Google kan immers zelf zien waar het artikel over gaat en wat de relevantie hiervan is. Eén hoofdzoekwoord met maximaal twee subzoekwoorden is meer dan voldoende. Het belangrijkste is om de zoekwoorden op een natuurlijke manier in de tekst te verwerken. Een prettig leesbare tekst is een stuk gebruiksvriendelijker en Google ziet dat inmiddels ook in. Je schrijft het blog immers voor je bezoekers en je klanten, niet voor Google.

Geen zin of tijd om te schrijven? Zet ons aan het werk!

Onze professionele tekstschrijvers weten hoe ze bovenstaande punten voor zich kunnen laten werken. Onze teksten zijn foutloos, vlot geschreven, voorzien van de juiste zoekwoorden én aangepast op jouw doelgroep en schrijfstijl. Hierdoor passen de teksten altijd goed bij jouw bedrijf. Eenmalig of periodiek, de mogelijkheden zijn oneindig. Wij rekenen geen ingewikkelde tarieven per woord of op urenbasis. Voor de all-in-prijs van € 49,50 (exclusief btw) ontvang je één prettig leesbare tekst bestaand uit 300 tot 400 woorden.

Op de volgende pagina kun je doorgeven hoeveel teksten je wil ontvangen. Je ontvangt binnen 24 uur een e-mail van ons, waarna je jouw wensen kenbaar kunt maken. Zodra je wensen bij ons bekend zijn, ontvang je binnen 5 werkdagen jouw nieuwe tekst(en).

Wil jij jouw website verbeteren met goede content?

Wil je periodiek teksten door ons laten schrijven of heb je behoefte aan een vast team dat jouw teksten voor je redigeert? Stuur dan even een mailtje met je vraag naar service@klik-info.nl. Je ontvangt vervolgens binnen 2 werkdagen een voorstel op maat.